vineri, 7 martie 2014

Lindau - o perla in Bodensee

In ultima zi petrecuta la Bodensee am vizitat orasul Lindau, care, dupa mine, este cel mai frumos oras din zona, fiind situat chiar pe o insula a lacului. Am plecat din Tettnang, localitatea in care am fost cazat in timpul minisejurului la Bodensee, pe la orele diminetii, iar in jumatate de ora eram in Lindau, distanta dintre Tettnang si Lindau fiind doar de 25 km. Am parcat la Seeparkplatz, parcare situata undeva pe langa gara, cu 90 centi/ora, existand posibilitatea achizitionarii si unei Tageskarte (bilet pentru toata ziua) pentru 5 euro. De obicei, cand vizitez o destinatie turistica, ma pregatesc cu material informativ despre principalele atractii, insa pentru Lindau nu am mai avut timpul necesar, asa ca am ratacit pe stradutele cochete, pavate, flancate de cladiri vechi, unele dintre ele frumos pictate pana ce am ajuns pe Maximilianstrasse, principala strada pietonala, cu cladiri din secolele 16-17 ale caror fatade sunt pictate, iar ferestrele frumos ornamentate, unde turistii colindau prin magazine sau se relaxau la terase. Dupa cativa pasi pe Maximilianstrasse am descoperit Altes Rathaus (Primaria veche), o cladire superba, construita intre anii 1422-1436 in stil gotic si readaptata intre 1536-1578 stilului renascentist. Fatada este pictata cu scene care prezinta istoria orasului. De pe Maximilianstrasse mi-am continuat plimbarea pe Cramergasse, in capatul careia se afla Marktplatz, cea mai frumoasa piata a orasului, in centrul careia se afla Neptunbrunnen (Fantana lui Neptun). In Marktplatz tocmai se tinea piata, de unde nu am rezistat sa nu cumpar niste cirese mari si dulci. Pe latura estica a pietei se afla Biserica evanghelica Sf. Stefan, care, la origine, a fost o biserica romanica in trei nave din secolul al 12-lea, reconstruita intre 1781-1783 in stilul barocului tarziu. Langa biserica Sf. Stefan se afla Das Münster Unserer Lieben Frau (Catedrala Maicii Domnului), care a fost reconstruita intre anii 1748–1752, dupa ce biserica veche, cunoscuta sub numele de Stiftskirche, a fost distrusa intr-un incendiu in 1728. In capatul vestic al pietei se afla Haus zum Cavazzen, o constructie in stil baroc (1728-1729) decorata cu picturi murale. Cladirea adaposteste din anul 1929 Muzeul orasului. Din Marktplatz am plecat mai departe pe Schmiedgasse si Fischergasse, la capatul careia se afla cladirea teatrului. De aici, continuand pe o alee discreta, am ajuns pe malul lacului, pe Gustav- Röhl-Uferweg, unde erau ancorate cateva yahturi. Plimbandu-ma pe malul lacului, am ajuns in celebrul port de la Bodensee, unde Farul inalt de 33 m si statuia Leului bavarez (33m) strajuiesc intrarea in port inca din 1856. Imaginea celor doua simboluri ale orasului, care se inalta deasupra lacului albastru, la care se mai adauga si Alpii, care se zaresc in departare este absolut superba. Tot in zona de promenade a portului se gaseste si Mangturm, un turn din secolul al 13-lea construit pentru apararea portului. Cu vizitarea portului s-a incheiat si aventura mea in acest oras-insula (nu inainte de a savura o inghetata la una din terasele de pe Maximilianstrasse), un oras, care imi va ramane mereu in inima. Acestea fiind spuse, il recomand tuturor sa-l viziteze. Nu degeaba este vizitat anual de peste 3 milioane de turisti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu