joi, 6 martie 2014

Allianz Arena

Principalul obiectiv al vizitei noastre in capitala bavareza s-a numit Allianz Arena. Si fiindca ard de nerabdare sa va impartasesc experienta traita acolo... sa-i dam drumul! In dimineata celei de-a doua zi la Munchen, imediat dupa micul dejun, am achizitionat de la receptia hotelului un card partner Tageskarte Innenraum, la pretul de 9,8 Eur, card valabil pe toate liniile de transport pana a doua zi dimineata. Cardul poate fi folosit de un grup de pana la 5 persoane si e foarte bun in cazul in care doresti sa hoinaresti o zi intreaga folosind faimoasele S bahn si U bahn. Deci, fuga la Central Station, sarim repede in S Bahn pana la Marienplatz (asa cum am mai spus altadata, aici e punctul de legatura intre retelele S Bahn si U Bahn), iar de acolo am luat U Bahn, linia U6. Pe orice harta cu retelele Schnellbahn (suburban and underground train) network, trebuie urmarit punctul unde apare stilizata o minge de fotbal (la statia Frottmaning). Acolo e Allianz Arena! Am ajuns relativ repede. De la statia de metrou, in zare, cam la doi kilometri spre nord, pe un platou, ca o esplanada, se vedea faimoasa constructie, impozanta, maiestuoasa... Dupa ce am parcurs drumul in panta (si destul de lung), am ajuns la portile de intrare. Programul de vizita incepea la ora 10, insa, pana una alta am mai stat la taclale cu un vizitatorii dintr-un grup de englezi (veniti probabil sa vada culcusul dusmanului!). Insfarsit, intram, si, in prima fatza, toata lumea s-a bulucit direct la magazinele de suveniruri. Pentru o mai buna descriere a locatiei, fac acum o mare paranteza. Merita sa mentionez cateva detalii despre ceea ce ni se arata in fata ochilor. In primul rand vreau sa precizez ca pe acest stadion sunt doua gazde: faimoasa FC Bayern Munchen (daca nu stiati, una din poreclele lor este die bayern, adica bavarezii) si mai putin cunoscuta echipa din zweite Bundesliga, TSV Munchen 1860. Arena a fost inaugurata in 2005 si a costat 340 milioane de EUR. Cupola aceea mare este facuta dintr-un soi de polimer (ETFE se numeste, in fapt o etilen tetrafluoretilen). Materialul respectiv (am si pus mana pe o bucata din el) e reziztent la variatii de temperatura, intemperii si -lucru interesant - la radiatii! Sunt de fapt niste panouri (in jur de 2800 bucati), umflate cumva cu aer uscat, la presiune. Noaptea, toata cupola este luminata, in functie de cine joaca in acel moment: rosu, daca e Bayern, albastru, daca e TSV Munchen 1860 si alb, daca joaca Mannshaftul, adica nationala Germaniei! Au patru parcari pentru autoturisme, cam 270.000 mp, cu 9800 locuri. ASeparat (am inteles ca pe doua niveluri) mai sunt alte 1200 locuri (cred ca pentru VIP-uri), plus alte 350 de locuri pentru autocare/autobuze. Locurile pe stadion: 66.000, toate pe scaun. Acestea sunt valabile pentru meciurile internationale (cupe europene, etc). La meciurile interne, numarul de locuri se mareste prim convertitrrea unei parti din locurile de pe scaune in locuri in picioare, astfel ajungand7u-se la o capacitate de 69.000 de locuri. ca distributie, acestea sunt pe 3 niveluri: 20.000 locuri jios, 24.000 la mijloc, iar sus (unde e inspaimantator!) sunt 22.000 de locuri. Din toate acestea, 2.000 de locuri sun business clas, 400 de locueri sunt destinate presei plus 106 loje de lux (am inteles ca pretul unei loje -cam 7-8 locuri- poate ajunge si la 100.000 EUR). Shopurile au in total 4.000 mp (magazin Bayern, magazin TSV Munchen 1860, Allianz Arena Shop si incaunul, lego parca se numeste, pentru copii). Restaurante. Arena a la Carte e cel mai de soi, dar mai au si Supporter bars (doua, cate unul de fiecare echipa gazda, insumand cam 1300 de locuri), 28 de chioscuri (unde berea si carnatii sunt la putere!). De asemenea, sunt 4 vestiare: dioua pentru gazde Bayern si TSV) si doua pentru oaspeti. Au si doua zone de incalzire/antrenament a jucatorilor, cam de 110 mp fiecare, in vestiare este lux... ce sa mai spun? Toalete? peste 500! Iar terenul de joc... Prima data cand l-am vazut am crezut ca este sintetic, asa de verde era! Au instalatii ultima generatie de incalzire a gazonului. TOATE locurile din tribune sunt acoperite, vorba aceea, poa'sa ninga, poa'sa ploua... Revenind la turul nostru, dupa ce ne-am cumparat cate ceva de la magazinele de suveniruri, am luat bilete pentru Arena Fan Tour. Biletul era 10Eur/persoana, noi am luat un bilet de familie care a costat 29 EUR (am economisit 1 EUR!). Pe bilet ai si un vaucher de 0,5 EUR care poate fi folosit la restaurantul Arena a la Carte ca sa bei o bere. Din pacate, noi ne-am grabit si am tatat berea asta! La ora 10,30 ghida noastra, Karin, ne-a invitat sa incepem vizita. Karin a fost o draguta cu noi in special: in mod normal, programul cu ghid de limba engleza incepea abia la ora 13, insa ea ne-a dat toate detaliile in limba engleza evident! La inceput am vizionat un film -cam 15 minute-depre cum s-a construit arena, insotita, evident de cateva secvente de la meciuri. Dupa asta, cosmar! Cred ca in viata mea nu am urcat si coborat atatea trepte intr-un interval asa de scurt (cu tot cu film, turul arenei a durat cam o ora si 20 de minute). Cel mai impresionanrt a fost cand am patruns prima oara in tribune: fiu-meu s-a ingalbenit: din inaltul tribunei, aveai senzatia ca pici in cap pe teren! Impresionant. deasemeni, sa nu uit, la toate intrarile exista intrari diferite barbati/femei, probabil din motive de securitate /control corporal. Dupa ce am strigat in cot: TORRRR! (adica gol, fratilor!), am plecat si am vizitat: sponsor lounge, clubul de presa (super, toata lumea se fotografia si se credea cel putin... Murinho!), vestiarele (toate patru!), am mers pe tunelul de intrare a jucatorilor pe gazon. apoi pe terasele exterioare ale arenei... Timpul a trecut pe nesimtite... Nu cred ca exista cuvinte ca sa pot descrie tot ceea ce este acolo... Un monument, un templu... Va doresc sa ajungeti si sa vedeti cu ochii vostri o adevarata a opta minune a lumii! Vacante frumoase oriunde ati fi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu